چند مطلب مهم در رابطه با قفل اثر انگشتی که بهتر است بدانیم

چند مطلب مهم در رابطه با قفل اثر انگشتی که بهتر است بدانیم

چند مطلب مهم در رابطه با قفل اثر انگشتی که بهتر است بدانیم.

زمانی که به دنبال افزایش امنیت محل کار یا منزل خود هستید، استفاده از قفل اثر انگشتی راه حل هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. قفل های هوشمندی وجود دارند که با استفاده از داده‌های بیومتریک انسان (که اکثرا با اثر انگشت کار می‌کنند) به شما امکان دسترسی و چک کردن رفت و آمد افراد به داخل ساختمان را می‌دهند. 
کارایی قفل اثر انگشتی بسیار هوشمندانه،کارآمد و از نظر ظاهری کلاس کاری بالایی دارد. شما با استفاده از این وسیله دیگر نیازی به گشتن داخل کیفتان برای پیدا کردن کلید ندارید بلکه کلید ورود همواره در دستان منحصر به فرد شماست. در ادامه در این مقاله تمام نکات و چیزهایی که باید در رابطه با قفل اثر انگشتی بدانید را به شما خواهیم گفت.
 
امنیت تضمین شده بالا
قفل های درب معمولی از مکانیسم فشار پین‌ها برای تشخیص کلید و باز شدن در استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید کپی کردن یک کلید در این قفل‌ها بسیار راحت است و سارقان می‌توانند حتی بدون کلید و به راحتی این قفل ها را باز کنند. در طرف مقابل قفل اثر انگشتی دیگر کلیدی ندارد و برای باز شدن قفل کاربر با لمس انگشت خود روی اسکنر و شناخت اثر‌انگشت کاربر که از قبل برای قفل تعریف شده این امر میسر می‌شود. این موضوع که دیگر کسی نمی‌تواند از طریق سوراخ قفل به آن نفوذ کند و وارد شود اطمینان خاطر زیادی به صاحبان منزل و یا دفاتر کار می‌دهد. 

کنترل بیشتر عبور و مرور افراد
قفل های اثرانگشتی معمولا می‌توانند صدها اثر انگشت از کابران مختلف را در حافظه خود ذخیره کنند. این ویژگی برای دفاتر اداری یا ساختمان‌های تجاری که کارمندان زیادی دارند و فقط این کارمندان مجاز به ورود هستند بسیار کار آمد است. علاوه بر این می‌توان این قفل ها را برای نقاط حساس و ‌سرورها به گونه‌ای تنظیم کرد که فقط افرادی خاص و کسانی که مجاز هستند به آن دسترسی داشته باشند.

فقط اثر انگشت راه گشا نیست
بر خلاف تصور عموم که تنها راه باز شدن قفل های اثرانگشتی فقط لمس حسگر و نشان دادن اثر انگشت به آن است، این قفل ها معمولا دارای صفحه کلید هستند که در بعضی مدل‌ها به صورت مخفی می‌باشند و کاربر با لمس شیشه روی بدنه قفل این صفحه کلید را روشن می‌کند و با وارد کردن رمز ورود دسترسی پیدا می‌کند. به این قفل ها قفل ترکیبی نیز می‌گویند که کاربر می‌تواند به چند روش مختلف به آن دسترسی پیدا کند. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که شما بنا به هر دلیلی نمی‌توانید از اثر انگشت خود استفاده کنید یا اینکه مهمانی دارید و می‌خواهید به طور موقت به ایشان اجازه ورود دهید. این امکان نیز وجود دارد که هر زمان بخواهید رمز عبور را تغییر یا حذف کنید تا از سوءاستفاده احتمالی افراد جلوگیری کنید.

ضد نفوذ
بسیاری از افراد اینطور فکر می‌کنند که قفل اثرانگشت بسیار ظریف و حساس هستند و به راحتی می‌شکنند و قابل نفوذند. ولی بسیاری از شرکت‌ها در تولید بدنه این قفل ها از فولاد یا برنج مقاوم استفاده می‌کنند تا مقاومت زیادی در برابر ضربه و نفوذ داشته باشند. همچنین اکثر مدل‌های قفل هوشمند قابلیت متصل شدن به سیستم هشدار دزدگیر را دارند و وقتی شخصی سعی در دستکاری قفل یا ورود به زور را داشته باشد این هشدار به مسئول امنیت ساختمان یا صاحب خانه داده خواهد شد.

قفل شدن درب به صورت اتوماتیک
قفل دیجیتال فقط در باز کردن در به شما راحتی نمی‌دهد بلکه می‌تواند به صورت اتومات زمانی که بیرون می‌روید قفل شود. این قابلیت برای صاحب‌خانه‌ها مناسب است. شما دیگر نگران فراموش کردن این‌که در منزل را قفل کرده اید یا نه نیستید. همچنین دیگر نیازی نیست که برای قفل کردن در جلوی آن بیایید و این کار را به صورت دستی انجام دهید. 

ورود افراد کنترل شده‌تر باشد
این قابلیت برای دفاتر اداری کاربردی‌تر است. شما برای هر کارمندی که نیاز به ورود دارد یک کاربری مختص ایشان با اثر انگشت منحصر به فردشان تعریف می‌کنید. بدین صورت کارمند هر بار که بخواهد وارد دفتر شود باید از اثر انگشت خود استفاده کند. مزیت قفل اثر انگشتی نسبت به قفل رمزی یا کارتی در اینجا این است که شما اطمینان دارید که فقط کارمند شما می‌تواند در را باز کند در حالی که وقتی از قفل کارتی یا رمزی استفاده می‌کنید این امکان وجود دارد که کارمند وسیله ورود شخص یا اشخاصی که شما نمی‌خواهید را به دفتر فراهم آورد. همچنین خیالتان از دزدیده شدن کارت یا فاش شدن رمز عبور نیز راحت است. 
شما می‌توانید به راحتی برای کارمندانتان محدودیت رفت و آمد ایجاد کنید و در زمان تمام شدن قرارداد کاری با حذف کاربری فرد مورد نظر از ورود ایشان جلوگیری کنید.
قفل اثر انگشتی می‌تواند گزارشی دقیق از ورود کارمندانتان به دفتر با ذکر تاریخ و ساعت ورود به شما بدهد. با این قابلیت قفل اثرانگشتی علاوه بر تامین امنیت دفتر کار، شما را در جریان ریز رفت و آمدها می‌گذارد.

اسکنرهای بیومتریک آینده قفل‌های درب ورودی
همان‌طور که مشاهده می‌کنید قفل های بیومتریک اثر انگشتی دنیایی از امکانات را در مقایسه به قفل‌های کلیدی قدیمی در اختیار شما می‌گذارد. این قفل ها علاوه بر امنیت و کارایی که دارند زیبایی ورودی ساختمان شما را چند برابر می‌کنند و جذابیت فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون شما می‌بخشد. آیا حاضر هستید ورودی منزل یا محل کارتان را ارتقا دهید؟ شرکت Alock با مدل‌های متنوع متناسب با سلیقه و کارآیی موردنظر شما با سابقه درخشان در این ضمینه آماده ارائه خدمات به شما می‌باشد. همین امروز دست به کار شوید.