چند مسئله مهم که برای خرید قفل اثر انگشتی باید بدانید

چند مسئله مهم که برای خرید قفل اثر انگشتی باید بدانید

قفل اثر انگشتی یک دستگاه امنیتی مفید برای منازل و دفاتر اداری با سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تر است. این قفل درب ها به شما اجازه می‌دهند که به راحتی و بدون گشتن دنبال کلید خود تنها با اثرانگشت ، داخل یا وارد شوید (همانند وقتی که میخواهید یک گوشی هوشمند را با اثر انگشت باز کنید) و به شما کمک می‌کنند تا امنیت خود را با کنترل و ذخیره اثر انگشت بیومتریک افرادی که مجاز به ورود هستند، تضمین کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کاهش قیمت این محصولات، شاهد افزایش استفاده از این نوع قفل های دیجیتال و هوشمند، پا به پای دوربین‌های مدار بسته و سولوشن‌های امنیتی در اکثر ساختمان‌ها هستیم.
اما همان‌طور که می‌دانید، داشتن دانش و اطلاعات برابر است با داشتن قدرت. داشتن اطلاعات مفید از قفل های الکترونیکی از پیامد‌های عملی استفاده از داده‌های بیومتریک تا جذابیت‌های چشم‌نواز این فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به شما کمک کند تا بهره مناسب را از آن‌ها ببرید. در ادامه تعدادی از مهمترین مواردی که باید مدنظر داشته باشید بیان می‌شود:

 

چند مسئله مهم که برای خرید قفل اثر انگشتی باید بدانید

 

پیشرفته بودن قفل های اثر انگشتی دیجیتالی در کنار قیمت مناسب، آن را جذاب می کند.

اسکنرهای اثر انگشت در قدیم یک فانتزی دور از دسترس و گران بود و فقط در دسترس کسانی بود که پول زیادی برای سوزاندن داشتند. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد ارزان شدن آن‌ها هستیم و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر شده است.
قیمت قفل اثرانگشتی دیجیتالی هر سال پایین‌تر می‌آید و باز هم در نگاه اول برای هر شخصی جذابتی منحصر به فرد را ایجاد می‌کند و فرد را وادار به واکنش می‌کند. در نتیجه برای دفاتر اداری و تجاری و همچنین برای ساختمان‌های مسکونی که می‌خواهند بازدیدکننده را در بدو ورود تحت تاثیر قرار دهند بسیار کارآمد و مناسب است.
بازدیدکننده‌ای که قصد خرید منزل مسکونی شما را دارد در نظر اول که می‌خواهد از درب وارد شود باید دستگیره آن را لمس کند و به محض این‌که با یک قفل اثر انگشتی مواجه می‌شود چنان تحت تاثیر قرار می‌گیرد که در ادامه بازدید اگر به نقصی هم در دکوراسیون داخلی برخورد کند، می‌تواند آن را نادیده بگیرد.

 

پیشرفته بودن قفل های اثر انگشتی دیجیتالی در کنار قیمت مناسب، آن را جذاب می کند.


امنیت قفل اثر انگشتی هوشمند در کمال راحتی

درب های بدون قفل، راحت اما ناامن هستند در حالی که قفل‌های سنتی کلیدی اگرچه نسبتا ایمن هستند ولی امروزه دیگر جنبه خوشایندی ندارند. ضمن اینکه امکان باز کردن آنها توسط سارقین نیز روز به روز ساده تر می شود.
قفل های اثر انگشتی بیومتریک درب ترکیبی از این دو یعنی ایمنی و‌ راحتی را به ارمغان می‌آورند. این قفل های هوشمند امکان دسترسی به پرسنل مشخص شده را بدون نیاز به هر بار قفل کردن و باز کردن را فراهم می‌کند و برای اماکن پر تردد که نیازمند امنیت ورودی بدون مزاحمت در محل ورود بسیار مناسب می‌باشد.

مدل‌های ترکیبی قفل الکترونیکی اثر انگشتی به شما امکانات دسترسی بیشتری می‌دهد

بهتر است که قفل الکترونیکی که انتخاب می‌کنید گزینه‌های متفاوتی را به صورت یک‌جا در اختیار شما بگذارد. اینجاست که قفل های الکترونیکی اثر انگشتی ترکیبی وارد می‌شوند. قفل هایی با صفحه کلید به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر اثر انگشت با تنظیم کد ورود به تعداد کاربر دلخواه و حذف هر کد ورودی در زمان نیاز دسترسی راحت را داشته باشید. همچنین امکان استفاده از کلید فلزی نیز به شما امکان دسترسی به قفل را حتی در زمانی که باتری قفل درب تمام می‌شود را فراهم می‌کند. فناوری کارت‌خوان نیز برای قفل دیجیتال بسیار مفید است و در بسیاری از اوقات جایگزین کارآمدی به جای کلید فلزی است. همانگونه که قفل اثر انگشتی موبایل از ترکیب همه روش ها برای بازکردن گوشی استفاده می کند، ترکیب همه این فناوری‌ها در یک قفل نیز می‌تواند بر امنیت و کارآیی آن بیفزاید. به عبارت دیگر، قفل هایی که از ترکیب چند فناوری به وجود آمده‌اند گزینه‌های بیشتری را به شما می‌دهند که با توجه به موقعیتی که در آن هستید بتوانید دسترسی آسانی داشته باشید.

امنیت بدنه فیزیکی قفل اثر انگشتی درب به اندازه امنیت الکترونیکی آن اهمیت دارد.

این موضوع از اهمیت بالایی برخودار است که قفل اثر انگشتی خود را از برند معتبری تهیه کنید که بتوانید از اصالت جنس خود اطمینان داشته باشید و گول فروشندگانی که مشخص نیست از کجا کالای خود را تهیه کرده و عرضه می‌کنند و اصالت آن‌ها زیر سوال است نخورید، حتی اگر بهای کمی برای آن طلب کنند.
در نظر داشته باشید که بهترین و‌ امن‌ترین سیستم‌های دیجیتال نصب شده بر روی قفل الکترونیکی وقتی بتوان آن را با یک پیچ‌گوشتی به راحتی شکست و آن را باز کرد، هیچ ارزشی ندارد. به همین دلیل قفل هایی از جنس بدنه استیل یا برنج یا آن‌هایی که بدنه یک تکه دارند را توصیه می‌کنیم زیرا بدنه‌ای سخت و سنگین‌تری به نسبت قفل های آلومینیومی سبک‌ و ارزان قیمت دارند. قفل هایی با این سیستم که از بدنه محکم‌تری برخوردارند در مقابل ضربه و نفوظ مقاوم ترند و احتمال اینکه شکسته شوند کمتر است.
طی کردن مراحل مختلف و سنگین تست‌های فیزیکی، مکانیکی، تست‌های نمک و تست‌های فنی بردهای الکترونیکی سبب شده تا محصولات قفل هوشمند ایلاک ALOCK دارای کیفیتی با دوام و قدرتمند برای استفاده طولانی مدت خریداران باشند.

جهت دستگیره قفل اثر انگشتی را چک کنید.

مرحله بعد از خرید قفل اثر انگشتی نصب آن روی درب منزلتان است. برای قفل‌هایی که دارای دستگیره اهرمی هستند چپ گرد یا راستگرد بودن آن مطابق با درب شما خیلی مهم است. البته این موضوع در قفل هایی با طراحی مدرن‌تر که دستگیره حذف شده مورد توجه نیست. اگر اقدام به خرید قفل هوشمند اثر انگشتی از فروشگاه معتبری می‌کنید از آن‌ها بخواهید تا نصاب قابل اطمینانی را برای شما بفرستند تا قبل از نصب وضعیت محل نصب روی در را بررسی کند و با توجه به آن قفل مناسب را تهیه کنید.
لازم به ذکر است کلیه نمایندگان رسمی، نصاب‌ها و سرویس‌کاران محصولات دستگیره هوشمند ALOCK تحت آموزش قرار گرفته و سپس در زمینه فروش، سرویس محصولات و خدمات پس از فروش آن‌ها، با افتخار در لیست همکارانمان قرار می‌گیرند.

گواهینامه ارزیابی FRR و FAR را در قفل اثر انگشتی بررسی کنید.

ارزیابی False Rejection Rating (FRR) به شما درصد اینکه حسگر نتواند اثر انگشت مورد تایید را در بار اول شخیص دهد می‌گوید و ارزیابی False Acceptance Rating (FAR) نیز به شما درصد این‌که سنسور با اثر انگشت اشتباه قفل را باز کند می‌گوید.
برای FRR درصدی معادل ۱ یا کمتر مورد قبول است در حالی که ۰/۰۰۰۱ درصد میزان خطایی است که برای FAR قابل قبول می‌باشد.
قبل از خرید قفل اثر انگشتی حتما از اعتبار فروشگاه اطمینان حاصل کنید چون مارک و برند را به راحتی روی هر محصولی می‌توان چسباند.

 

گواهینامه ارزیابی FRR و FAR را در قفل اثر انگشتی بررسی کنید