قفل کارتی و شما!

قفل کارتی و شما!

آیا می‌دانید قفل کارتی چیست؟ آیا از مزایا و امکانات استفاده از دستگیره کارتی در محل کار اطلاع دارید؟ قفل کارتی؛ آیا برای منزل مناسب است یا خیر؟ آیا می‌دانید چه برندی برای شما مناسب‌تر است؟ آیا نیاز دارید که امنیت محل کار خود را بیشتر کنترل کنید؟ آیا می‌خواهید از کپی کردن کلیدهای دفترتان جلوگیری کنید؟ آیا احساس می‌کنید که در محل کار خود باید دسترسی افراد را به بعضی از قسمت‌های خاص محدود کنید و ببینید که افراد چه زمانی وارد دفتر شده‌اند؟ آیا دوست دارید که دیگر با خود کلید حمل نکنید ولی نگران هزینه زیاد قفل دیجیتال هستید؟ آیا نگران فاش شدن رمز ورود خود هستید؟

این سوالات بخشی از دغدغه مدیران و مسئولین امنیتی است که مدام فکر آن‌ها را مشغول می‌کند. هر زمان کارمند بخش و یا شخصی که به یک کلید از دفتر دسترسی دارد، آن را گم می‌کند یا اخراج می‌شود یا اینکه از کار کناره‌گیری می‌کند، امنیت آن بخش دچار مخاطره می‌شود. در زمان بروز چنین اتفاقی تنها راه چاره مراجعه به قفل‌ساز جهت تعویض قفل مورد نظر و جمع‌آوری کلیدهای قدیمی و تعویض آن‌ها با کلیدهای جدید است.

 

 این مسئله جدا از هزینه گزافی که بر عهده صاحبان شرکت می‌گذارد، زمان‌بر نیز می‌باشد. بسیاری از اتفاقات ناخواسته‌ای که صاحبان مشاغل یا مدیران گرفتار آن می‌شوند در همین وقت‌های اضافه است. وقتی اینگونه رویداد‌ها اتفاق می‌افتند منجر به یک هزینه ناخواسته و اتلاف وقت زیاد می‌شود.

در چنین شرایطی باید که با فردی متبحر در حوزه مسائل امنیتی و تعمیر قفل‌ها تماس گرفته و بگویید مسئله اورژانسی پیش آمده، از او بخواهید که قفل درب مورد نظر را تعویض کند و هزینه آن را بپردازید. این اتفاق اگر مترادف با تعطیلات خاص یا آخر هفته باشد به طبع زمان بیشتری از شما می‌گیرد. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان از شر این هزینه‌های غیر قابل پیشبینی و دغدغه‌های امنیتی خلاص شد.

راه‌حل این مسئله استفاده از قفل‌های کارتی هوشمند و راحت کردن کارمندان و مشتریان از شر کلید است. حال این نگرانی پیش می‌آید که اگر کارمندان رمز ورود خود را در اختیار دیگران بگذارند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ما دستگیره کارتی مدل RFID Technology Locks را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این دستگیره درب هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که با نزدیک کردن کارت به قفل، درب باز می‌شود. 

قفل کارتی چیست؟ 
قفل‌های کارتی صورت جدیدی از تکنولوژی و پیشرفت قفل‌ها هستند که نسل جدیدی از امکانات و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. قفل‌های کارتی مناسب استفاده در مکان‌های مختلفی همچون آپارتمان، منزل، محل کار، ادارات، استخرها، هتل‌ها و یا حتی برای کمدهای حاوی مدارک و وسایل قیمتی می‌باشد. ضمن این‌که دستگیره‌های کارتی بر روی انواع درب‌ها اعم از درب‌های ضد سرقت با قطرهای متفاوت قابلیت نصب دارد. این قفل‌های هوشمند با نزدیک کردن کارت مخصوصی که از قبل برای آن تعریف شده است، اجازه ورود و باز کردن درب را به کاربر می‌دهد. حال تفاوت این کارت با کلید چیست و چه چیزی باعث برتری آن می‌شود؟ 

اولین تفاوتی که وجود دارد این است که در صورت مفقود شدن یا ربوده شدن کارت یکی از کارمندان یا کاربران، شما دیگر مجبور به عوض کردن قفل درب نیستید و به راحتی از طریق نرم افزار مخصوص قفل اقدام به حذف اطلاعات آن کارت می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید از دسترسی مجدد کارت مفقودی برای باز کردن درب آپارتمان و یا محل کار خود جلوگیری کنید. در بعضی از سیستم‌ها در صورت استفاده از کارت مفقودی، مدیر با هشداری روبرو شده و به راحتی می‌توان سارق را شناسایی نمود. این تفاوت به تنهایی دلیل محکمی برای برتری قفل کارتی نسبت به قفل کلیدی است و مدیران را از تعویض مداوم قفل و کلید بی نیاز می‌کند. 

 

قفل کارتی و شما!

مزایا و امکانات استفاده از دستگیره کارتی در محل کار چیست؟ 

تا اینجا شما را به صورت کلی با دستگیره‌های کارتی (قفل کارتی) آشنا نمودیم. در ادامه برخی از مزایا و امکانات جالب و کاربردی این قفل‌های هوشمند را بررسی می‌کنیم.

روزها و ساعات تعطیل محل کارتان را تعیین کنید!

قفل‌های کارتی می‌توانند طوری  برنامه‌ریزی شوند تا در ساعات یا روزهای خاصی کار کنند و یا این‌که نوع دسترسی متفاوتی برای اشخاص مختلف داشته باشند. بدین ترتیب امکان جلوگیری از ورود افراد در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل برای مدیران فراهم می‌شود. 

امنیت بیشتری داشته باشید!

این قفل‌ها می‌توانند با یک صفحه کلید یا حسگر اثرانگشت ترکیب شوند و آنها را طوری برنامه ریزی کرد که کاربر علاوه بر نزدیک کردن کارت، یک رمز مخصوص نیز وارد کند تا اجازه ورود داشته باشد. این امر امنیت شما را چند برابر می‌کند.

جایگزینی حرفه‌ای برای سیستم‌های حضور و غیاب انتخاب نمایید!

با استفاده از این قفل‌ها شما می‌توانید به راحتی از طریق نرم‌افزار مخصوص قفل، آمار ورود افراد مختلف را با جزییات روز، ماه، سال و ساعت دقیق آن داشته باشید. از این رو می‌توان این قفل‌ها را جایگزینی برای دستگاه‌های حضور و غیاب دانست. شما می‌توانید از طریق خروجی‌که نرم‌افزار قفل می‌دهد، ساعات ورود کارمندان را پرینت بگیرید و ‌آخر هر ماه به وضعیت حضور ایشان رسیدگی‌ کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به هزینه مجدد برای راه‌اندازی سیستم‌های حضور و غیاب ندارید. از طرف دیگر مسائلی مانند فراموشی در ثبت حضور یا اطمینان از صحت گزارش ترددها رخ نمی‌دهد، زیرا کارمندان برای ورود نیازمند باز کردن قفل با کارت و یا اثرانگشت هستند.

قفل کارتی؛ آیا برای منزل مناسب است یا خیر؟

هنگام استفاده از قفل‌های کارتی دیگر نیازی به حمل کلیدهای فلزی نخواهید داشت اما همچنان برای باز کردن درب منزل لازم است کارت مخصوص قفل را با خود همراه داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید استفاده از قفل کارتی موجب افزایش امنیت و آرامش در منزل می‌شود اما استفاده از این دستگیره‌ها در منازل مسکونی معایبی نیز در پی خواهد داشت. مهم‌ترین مشکلی که در استفاده از قفل کارتی برای منزل می‌توان نام برد هزینه راه‌اندازی این سیستم است. معمولا این قفل‌ها برای برنامه‌دهی و تعریف کارت نیازمند دستگاه جانبی هستند که چندین برابر قیمت خود قفل می‌باشد. از این رو برای کاربر خانگی که یک قفل دارد مقرون به صرفه نیست که در کنار قفل خود دستگاه دیگری نیز خریداری کند. (البته در مواردی که مجموعه مسکونی اقدام به خرید قفل کارتی می‌کنند، این امر مقرون به صرفه است.) از این رو به کاربران خانگی توصیه می‌شود برای استفاده از دستگیره کارتی، به جای خرید دستگاه تعریف کارت‌ها از شرکت ارائه دهنده این خدمات استفاده نمایند، اما در این شرایط نیز برای هر بار تعریف و یا حذف یک کارت از حافظه قفل نیازمند تماس با شرکت مورد نظر و حضور متخصص مربوطه در محل برای تنظیم قفل می‌باشد.
پیشنهاد می‌کنیم در منازل از قفل‌های پسوردی، اثرانگشتی و یا قفل‌های موبایلی استفاده نمایید که برای برنامه‌ریزی نیازمند دستگاه جانبی نباشند. ضمن این‌که این دستگیره‌ها شما را از حمل وسیله جانبی برای ورود به منزل بی‌نیاز می‌سارند. 

چه برندی برای من مناسب‌تر است؟

امروزه به قدری تنوع برندها و شرکت‌های ارائه دهنده قفل دیجیتال زیاد شده است که فرد با ورود به بازار دچار تردید و مشکل برای انتخاب قفل مورد نیاز خود می‌شود. قفل‌های دیجیتالی با برندهایی همچون سامسونگ، شیائومی، هیوندای، ALOCK و ... برخی از انتخاب‌های پیش روی شما هستند که در این میان محصولات قفل کارتی ALOCK به دلیل استفاده از قطعات ساخت ژاپن گزینه مناسبی برای انتخاب شما خواهد بود. جهت انتخاب برند مناسب علاوه بر کارایی و قیمت محصول مورد نظر، چند فاکتور وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

- اولین فاکتور سابقه و اعتبار برند است. شما با انتخاب یک قفل برای درب خود امنیت محل کار یا منزل را به دست آن می‌سپارید. پس باید در این انتخاب دقت زیادی داشته باشید. 

- فاکتور دیگر خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده و نزدیک بودن آن به محل کار و یا محل زندگی شماست. قفل در ورودی شما یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های ساختمان است و بنا به هر دلیلی اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، عبور و مرور و امنیت محل مختل می‌شود. لذا قبل از انتخاب شرکت سرویس دهنده، از داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش در نزدیکی خودتان اطمینان حاصل کنید. 

- مسئله بعدی که با آن پیش رو هستید انتخاب دستگیره کارتی است که مناسب نیاز شما باشد. این دستگاه‌ها با توجه به طراحی و امکاناتی که دارند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و لازم است با توجه به بودجه و کارایی مورد نظرتان یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

در نهایت اذعان می‌کنیم وظیفه تکنولوژی افزایش کیفیت و راحتی در زندگی شماست و با یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید از دنیای این امکانات با آسودگی خاطر استفاده کامل را ببرید.