تلویزیون‌های هوشمند (Smart TVs)

تلویزیون‌های هوشمند (Smart TVs)

هوشمندسازی ساختمان به معنای استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای بهبود عملکرد، کارایی و راحتی در مدیریت و کنترل اجزای مختلف ساختمان است. هوشمندسازی ساختمان به واسطه اجزای مختلفی مانند دستگیره هوشمند، سیستم روشنایی خودکار، سیستم صوتی هوشمند، تلویزیون هوشمند، پرده برقی هوشمند ، سنسور هوشمند تشخیص نشت گاز و ... انجام می شود. همه این اجزا با هدف افزایش راحتی، ایمنی، صرفه‌جویی در انرژی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تلویزیون‌های هوشمند (Smart TVs) دستگاه‌هایی هستند که امکان اتصال به اینترنت را دارند و قابلیت اجرای برنامه‌ها و خدمات آنلاین را فراهم می‌کنند. این تلویزیون‌ها معمولاً دارای سیستم عامل خود هستند، مانند Android TV، Tizen (سامسونگ) یا webOS (اچ‌پی). این سیستم عامل‌ها به شما امکان می‌دهند تا به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.
تلویزیون هوشمند، تلویزیونی است که شامل یک پردازنده و فضای ذخیره‌سازی داخلی است و اتصال اینترنت را مانند تلفن هوشمند یا رایانه شخصی امکان‌پذیر می‌کند. تلویزیون از اتصال اترنت یا Wi-Fi برای اتصال به اینترنت استفاده می کند. برخی از تلویزیون ها از هر دو پشتیبانی می کنند.
دسترسی به اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین: شامل ویدیو استریمینگ می باشد و می توانید از طریق Netflix، YouTube، Amazon Prime به فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌تان دسترسی پیدا کنید.
بازی ها: برخی تلویزیون‌های هوشمند دارای امکان اجرای بازی‌های اندرویدی هستند و یا از طریق اتصال به کنسول‌های بازی مانند PlayStation یا Xbox امکان بازی را فراهم می‌کنند. 
جستجوی بی دردسر در اسمارت تیوی: مهم نیست چقدر محتوا وجود دارد، مهم این است که بتوانیم آن را فورا پیدا کنیم. با حجم بی‌پایان محتوای آنلاین موجود، انتخاب برای تماشا کردن کار آسانی نیست. به همین دلیل داشتن یک عملکرد جستجوی راحت مانند Smart Hub سامسونگ مهم است.
کنترل و تشخیص صوتی: برخی از تلویزیون‌های هوشمند امکان کنترل صوتی و یا تشخیص صدا را دارند که این امکان به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از دستورات صوتی، تلویزیون را کنترل کند.
مرورگر اینترنتی: برخی از تلویزیون‌های هوشمند دارای مرورگر اینترنتی هستند که به کاربر امکان می‌دهد وب‌گردی کند و به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کند.
توصیه های شخصی: تلویزیون هوشمند سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، توصیه‌های شخصی‌سازی شده‌ای را بر اساس آنچه که تماشا کرده‌اید به شما ارائه می‌دهد. بدون نیاز به اتلاف وقت برای تصمیم گیری برای تماشا کردن، تی وی پلاس برنامه های جدید مورد علاقه شما را برای شما پیدا می کند.
امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی: برخی از تلویزیون‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند تا به شبکه‌های اجتماعی مختلف دسترسی پیدا کنید و با دوستان و خانواده‌تان ارتباط برقرار کنید.
گوش کنید: با استفاده از برنامه‌های موسیقی مانند  Spotify،Pandora  و ... موسیقی را پخش کنید و لذت ببرید.
به طور کلی، اسمارت تیوی تجربه تماشای تلویزیون را به یک سطح بالاتر از سرگرمی و تعامل تبدیل کرده‌اند، اما بستگی به مدل و سیستم عامل هر تلویزیون دارد که چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

تلویزیون های هوشمند چگونه کار می کنند؟

سازندگان از انواع سیستم عامل ها برای تلویزیون های هوشمند خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، سونی از تلویزیون گوگل استفاده می کند، سامسونگ به تلویزیون هوشمند تایزن متکی است، تلویزیون های ال جی دارای webOS هستند و ویزیو از Vizio SmartCast استفاده می کند. برخی از تولیدکنندگان پلتفرم‌های انتخابی را ارائه می‌کنند، مانند Hisense، که تلویزیون‌های آن می‌توانند با Android TV، Fire TV، Google TV،Roku TV، VIDAA یا Xumo TV عرضه شوند.
علاوه بر اترنت و Wi-Fi، یک تلویزیون هوشمند از انواع دیگر اتصالات پشتیبانی می کند که بینندگان را قادر می سازد تا به ویژگی های مربوط به جریان محتوا از اینترنت و دستگاه های متصل دسترسی داشته باشند و آن ها را کنترل کنند. به عنوان مثال، تلویزیون های هوشمند اغلب بلوتوث را برای اتصال دستگاه های بی سیم مانند صفحه کلید و موس ارائه می دهند. علاوه بر این، اسمارت تیوی مانند تلویزیون‌های سنتی دارای پورت‌های HDMI و سایر اتصالات صوتی و تصویری هستند، اگرچه تلویزیون‌های هوشمند تعداد بیشتری از آن‌ها را شامل می‌شوند.
برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از تلویزیون هوشمند خود می برید، باید یک اتصال اینترنتی مطمئن و سریع داشته باشید. هرچه ارتباط شما قوی تر باشد، تجربه تماشای شما بهتر خواهد بود.
بیشتر تعامل بیننده با تلویزیون هوشمند از طریق برنامه هایی است که یا از قبل روی سیستم نصب شده اند یا می توان آنها را از فروشگاه برنامه دانلود کرد. بینندگان طیف وسیعی از برنامه‌ها را دارند که می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند، اگرچه همه برنامه‌ها برای همه پلتفرم‌های سیستم عامل در دسترس نیستند. علاوه بر این، برنامه ها ممکن است از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر متفاوت عمل کنند.
برخی از تلویزیون‌های هوشمند دارای میکروفون و دوربین داخلی هستند تا تعامل بیشتری فراهم کنند و بسیاری از آنها از قابلیت‌های کنترل صوتی پشتیبانی می‌کنند که به بینندگان اجازه می‌دهد دستورات صوتی را صادر کنند. برخی از تلویزیون ها حتی ممکن است با پلتفرم های خانه هوشمند مانند Apple Home یا Google Home یکپارچه شوند.

آیا همه تلویزیون های سامسونگ تلویزیون های هوشمند هستند؟

از سال 2015 به بعد، تقریباً همه‌ی تلویزیون‌های سامسونگ به عنوان تلویزیون‌های هوشمند تولید شده‌اند. این شامل تمام مدل‌های جدید سامسونگ می‌شود، از تلویزیون‌های LED و QLED گرفته تا تلویزیون‌های آلترا HD و4K  .این تلویزیون‌ها اغلب دارای سیستم عامل Tizen هستند که امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف و خدمات آنلاین را فراهم می‌کند.
تلویزیون هوشمند اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد و مدل Pavv Bordeaux 750 در سال 2008 به بازار عرضه شد. این نشان می‌دهد که سامسونگ یکی از پیشگامان در ارائه تلویزیون‌های هوشمند بوده است و تا به امروز همچنان در این زمینه به رهبری ادامه می‌دهد.
با اتصال Wi-Fi و دسترسی آسان به برنامه‌های سرگرمی از طریق سیستم عامل Tizen، تلویزیون‌های سامسونگ تجربه تماشای تلویزیون را به یک سطح بالاتر از ارتباط و تعامل با محتوای آنلاین ارتقا می‌دهند.

نکات مهم هنگام انتخاب بهترین تلویزیون هوشمند برای خانه شما

هنگام خرید تلویزیون هوشمند، تعدادی تصمیم کلیدی وجود دارد که باید اتخاذ کنید، از انتخاب بهترین وضوح صفحه تلویزیون گرفته تا پیدا کردن مناسب ترین اندازه تلویزیون برای اتاق. 
نکات مهم هنگام انتخاب بهترین تلویزیون هوشمند برای خود:
1. چه اندازه تلویزیونی نیاز دارم؟ مطمئن شوید فضایی که تلویزیون شما در آن قرار خواهد گرفت اندازه مناسب دارد. 
2. به چه کیفیت تصویر تلویزیون نیاز دارم؟ به این فکر کنید که برای چه کاری از تلویزیون خود استفاده خواهید کرد و سپس تصمیم بگیرید که به کدام وضوح تلویزیون نیاز دارید.
3. چه نوع محتوای تلویزیونی را تماشا می کنم؟ در مورد نوع سرگرمی و محتوایی که دوست دارید از تلویزیون خود دریافت کنید فکر کنید.

تلویزیون‌های هوشمند نمونه‌ای از فناوری خانه‌های هوشمند هستند که در آن دستگاه‌ها و لوازم متصل به اینترنت را می‌توان به طور یکپارچه در یک سیستم جامع ادغام کرد تا امکان اتوماسیون، بهبود امنیت، افزایش سرگرمی و موارد دیگر در زندگی روزمره ساکنان فراهم شود.
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.